TY - GEN AU - Causado Murillo,Gerson AU - Contreras Rodríguez,Antoni Max TI - Plan estratégico para mejorar la percepción de calidad en el portafolio de servicios de la ESE Camu municipio de Los Córdobas PY - 2023/// CY - Sincelejo PB - Corporación Universitaria del Caribe - CECAR KW - Calidad de servicios KW - Usuarios KW - armarc KW - ESE KW - Plan de mejora KW - Satisfacción del cliente N1 - Trabajo de grado; Aiken, L. H., Sloane, D. M., Bruyneel, L., Van den Heede, K., Sermeus, W., & Consortium, R. N. (2018). Nurses’ reports of working conditions and hospital quality of care in 12 countries in Europe. International Journal of Nursing Studies, 80, 61-68; Amélia, V. B. G. (2019, 18 diciembre). Percepción de los coordinadores/líderes de una empresa social del estado sobre su proceso de trabajo gerencial en un Departamento de Colombia. [Trabajo de grado. UNILA]. http://dspace.unila.edu.br/123456789/5451; Cardona, C (2015). 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La población objeto de estudio comprende a los usuarios de la ESE, a quienes se les aplicará un instrumento de recopilación de datos en forma de encuesta de satisfacción. Esto permitirá obtener una visión más clara de su percepción en relación con el problema planteado en este trabajo. Los resultados esperados incluyen un plan de mejora detallado, un diagnóstico exhaustivo, la implementación de la matriz Dofa y las recomendaciones necesarias para potenciar los servicios de la ESE en Los Córdobas; The following proposal aims to present a strategic plan to improve the quality of services offered by an ESE Camu municipality of Los Córdoba. This objective is to be achieved through a diagnosis, the application of a matrix to identify strengths and weaknesses, known as the Dofa matrix, and the development of an improvement plan based on the findings identified. This research process is framed within the parameters of qualitative research, with an additional exploratory and descriptive approach. The study population comprises the users of the ESE, to whom a data collection instrument in the form of a satisfaction survey will be applied. This will allow obtaining a clearer picture of their perception in relation to the problem posed in this work. The expected results include a detailed improvement plan, a comprehensive diagnosis, the implementation of the Dofa matrix and the necessary recommendations to enhance the services of the ESE in The Cordobas ER -